דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוזב אותי- אוהב אותי??...עוזב אותי - אוהב אותה !!! חלק ג' - יוצרים חיים חדשים! (חלק שלישי מתוך 3 חלקים) 

מאת    [ 04/05/2010 ]

מילים במאמר: 1127   [ נצפה 2489 פעמים ]

עוזב אותי- אוהב אותי??...עוזב אותי - אוהב אותה !!!  חלק ג' – יוצרים חיים חדשים!  (חלק שלישי מתוך 3 חלקים)

 

כל הזכויות שמורות  למחברת ©    2009   

(אף שנקטתי בלשון נקבה דבריי מיועדים לנשים ולגברים)

קוראות וקוראים יקרים, סיפורה של א. הנו אחד מרבים ומהווה מודל נפלא להבנה, להזדהות, ללמידה של התנהלות חדשה ולחיקוי של פתרונות ויצירתיות יעילה.

אני יודעת מניסיוני שכל כך חשוב להבין באופן מסודר מהן הפעולות והמהלכים שנחוצים כדי להגיע לפתרונות המיוחלים וליציאה מההתחפרות באומללות, בפגיעה ובכאב שהבגידה והנטישה גרמו.

לפיכך, בחלק זה אעמוד בקצרה על מספר מהלכים מאלה הנחוצים לך, ואסביר מעט אודות הפעולות שעלייך לנקוט בהן לצורך יציאתך לחיים החדשים שאחרי הבגידה והפרידה, באמצעותן תוכל/י לבנות מחדש את חייך לאחר שחלום הנישואין הזה, שהיה, - התאדה...

אל חשש – יש חיים אחרי הגירושין!!!

 נו, התרסקנו, בכינו, התאבלנו (יש הסברים לכל התהליך הזה בספרי: יש חיים אחרי הגירושין) וכעת – די! מוכרחים להתעשת ולצאת לדרך חדשה!

חשוב להבין שהסיום הקשה והמר של הקשר הזוגי יכול להוות לך נקודת זינוק אמיתית לחיים שאת רוצה בעבורך. זו התחלה חדשה והזדמנות שנייה שניתנה לך, גם אם נכפתה עלייך. תוכלי כעת לבנות  לעצמך את החיים שאת חולמת עליהם ורוצה בהם. הפעם , ממרום-נסיונך, תדעי מה נכון לך ואיך לממש זאת!

חובה עלייך לגייס ראייה אופטימית למצב הקיים. הוא כבר כאן. זה נתון קיים. כעת יש לאמץ זווית ראייה פילוסופית חדשה על המצב. ראייה זו היא, היא הבסיס שיאפשר לך יציאה מההתחפרות והצעדתך קדימה!

אחרי סקירת כל הקשיים שהיו לך בקשר הקודם ועשיית סדר בבלאגן הרגשי ובכל תחומי החיים: האישי, משפטי, הורי, תעסוקתי, וחברתי, מגיעים לתובנות: שאלי את עצמך: מה לא עבד בשבילי בזוגיות? מי אני כיום? מה ברצוני לשנות בזוגיות חדשה? היכן נחוץ לי לבצע תיקון בחיי ובתוכי? מה אני רוצה לעשות בחיי (להיות אם, אשת קריירה, לשנות עיסוק, ללמוד וכו')?, מה נחוץ לי כדי ליצור חיים מספקים, נכונים וטובים בעבורי?

אחר כך נחוץ להתחיל בשינוי הקשור לדימוי העצמי/הנשי (הגברי) שנפגע.  איך עושים זאת? -  בנוסף על האפשרות הברורה של עיבוד התהליכים באמצעות טיפול, עושים זאת גם על ידי פעולות פשוטות לעשייה עצמית: הקפתך את עצמך באנשים שדרך עיניהם את מרגישה הכי טוב עם עצמך. הם חושבים שאת נהדרת, נבונה, מוצלחת, מקסימה, מעניינת, נאה, חביבה, אשת-שיחה, אימא מסורה, חברה שניתן לסמוך עליה תמיד, עובדת חרוצה, הישגית וכו'. אנשים אלה הם למעשה "המראה" החדשה שלך. ובניגוד גמור למראה הבלתי נעימה שבעלך הציב בפנייך עם עזיבתו, בה השתקפת לעצמך דרך עיניו כמי שאינה "שווה", שאינה מספיק טובה עבורו, אינה מושכת, וכו' – אותם חברים, מכרים, מחזרים, וכל הסביבה בה תקיפי את עצמך – כל אלה יאמרו לך, בעצם קיומם, דברים אחרים לחלוטין. בעיניהם תשתקפי במיטבך! הם רשת התמיכה המוצלחת ביותר עבור שיקום תדמיתך בעיני עצמך ויצירת חיים חדשים.

בצעי שינויים פיזיים . כן, כן! יש לכך חשיבות רבה. כגון: פציחה בדיאטה, שינוי סגנון לבוש מזה שהיית רגילה בו, שינוי תסרוקת או תוספת צבע או גוונים בשיער, טיפוח קבוע, צבעוניות שונה וכיו"ב. שינוי חיצוני-פיזי ויציאה מהקופסה גם בתחום זה, משפיעים גם על הדימוי העצמי שלך ותפיסתך את עצמך וגם על האופן בו את חשה ומציגה את עצמך בפני העולם. וכך, תגובות הסביבה כלפייך משתנות גם הן. שילוב כל אלה גורם לך להתנהלות שונה ובוטחת ומוליכה מכאן לשינויים בכל מישורי חייך ולהתקרבותם של אנשים ובני זוג  פוטנציאליים.

בצעי שינוי בעיסוקייך או פתחי לך תחביבים. חשבי על הדברים שהם עבורך הכי "לא את" כפי שאת מכירה  את עצמך, עיסוקים שהיית מאד רוצה להתנסות בהם, חוויות מרגשות ושונות משהכרת עד רה -  ולכי על זה!

חשיבה שונה, התנסויות חדשות, התנהלות שונה – כל אלה בונים לך עולם חדש ושונה. תבררי ותבחני מה מכל אלה עובד בשבילך ומה מתאים לך - ואמצי זאת.תהליך של ניסוי וטעייה, תהייה והתנסות.

שני הרגלי חשיבה – יציאה מהקופסה של החשיבה המונוטונית והאוטומטית שהתרגלת אליה ומציאת פתרונות יצירתיים לעניינים שונים, כגון: לצורך יציאה מהבדידות- עלייך ליזום בילוי משותף עם חברים, להזמין לארוחה בביתך במועד ספציפי, אולי להקים קבוצת פעילות בביתך או בשכונתך (שיחה על כוס קפה ביום קבוע, חוג קריאה, אפייה, נגרות וכו').

מציאת מקורות קשר חדשים ושונים ליצירת חברויות – מקומות שונים ("מועדון", "אירוע משותף", מקום העבודה, וכו' – על כל אלה בהרחבה בספרי: יש חיים אחרי הגירושין) בהם תכירי גברים ונשים חדשים, חדשי קשרים וותיקים מהעבר, או צרי ידידויות עם אנשים שדומים לך ואתם חולקים צרכים דומים או תחומי עניין. הכי חשוב – עשי הכל להרחבת והעשרת הרשת החברתית שלך. רשת זו היא המקפצה העיקרית לשינוי בחייך! היא תסייע לך ליציאה מהבדידות, מהלבד, לקישורך לפעילויות חברתיות, להיותך חלק מ"קבוצת השווים", לקבלת תמיכה וקבלה וכו', ואף תהווה חולייה מסייעת למציאת בן-זוג פוטנציאלי.

בהצלחה!

כל הזכויות שמורות  למחברת ©    2009

  דר' דניה קידר מומחית ליחסים, זוגיות, גירושין, העצמה, רשתות חברתיות.

 

מחברת הספר :           יש חיים אחרי הגירושין

            ספר לעזרה עצמית    לנשים, גברים, בני-משפחה וחברים                      סיפורים, מידע, ייעוץ, וכלים להתמודדות

 

לכל המעונינים להתקשר עם ד"ר קידר להזמנת ספרים במחיר מוזל, הרצאות, סדנאות, ייעוץ אישי, הנחייה למטפלים -  ניתן לפנות באמצעות:

טל.: 0505364703   

מייל:daniak@zahav.net.il

אתר:   www.daniak.com            

 

ד"ר דניה קידר


עו"ס קלינית .                מומחית ליחסים, זוגיות, גירושין, רשתות חברתיות.


ניתן להזמין הרצאות, סדנאות, ייעוץ אישי, הנחייה למטפלים  ואת הספר: "יש חיים אחרי הגירושין" במחיר מוזל ישירות מהמחברת, באמצעות:


טלפון 050-5364703   מייל: daniak@zahav.net.il     אתר: www.daniak.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב